Vnitřní řád školní jídelny ZŠ ŠKOLNÍ JÍDELNA ZŠ A MŠ V ZAHRÁDKÁCH 48/1996, PRAHA 3 • Provozní řád školní jídelny se vydává na základě zákona č. 561/2004 Sb., Školský zákon, § 30, odstavec 1, písmeno b). • Dále se řídí vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou č. 602/2006 Sb. a nařízením EU č. 852/2004 o hygienických požadavcích na stravovací služby. • Jídelníček je sestavován na základě zásad zdravé výživy a dodržování spotřebního koše vybraných surovin dle vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování ve znění pozdějších předpisů. • V době pandemie spojené s COVID-19 se výdej řídí dle pokynů MŠMT a hygieny. Přihlašování a odhlašování školního stravování Ke školnímu stravování přihlašují nezletilé žáky rodiče/zákonní zástupci, zaměstnanci se přihlašují sami. Při přihlášení ke stravování obdrží strávníci přihlášku ke stravování, dále písemně informace o stravování, způsobech placení, objednávání stravy a o způsobech úhrady stravného. K objednávání a výdeji stravy strávníci používají čip (cena čipu 130,-Kč / vratná záloha). Pokud strávník čip ztratí, musí tuto skutečnost nahlásit co nejdříve osobně nebo telefonicky v kanceláři školní jídelny, kde bude čip zablokovaný proti případnému zneužití a strávník si musí zařídit nový čip. Čip, zůstává strávníkovi po celou dobu školní docházky. Trvalé odhlášení ze školního stravování: 1) Žáci pátých ročníků - po ukončení 5. ročníku jsou okamžitě odhlášeni a přeplatky jsou poslány na účty strávníků. 2) Žáci, kteří přestupují na jinou školu - na základě písemného oznámení zástupce ředitele školy jsou ze stravování odhlášeni a přeplatky jsou poslány na účet strávníků. 3) Žáci a ostatní strávníci, kteří se již nebudou chtít stravovat ve školní jídelně, jsou povinni se ze školního stravování odhlásit písemně. Odhlášku ze školního stravování obdrží v kanceláři školní jídelny. Pak budou přeplatky poslány na účet strávníka. Cena a placení stravného Školní stravování se řídí rozpětím finančních limitů na nákup potravin stanovených v příloze č. 2 vyhlášky MŠMT č. 107/2005 Sb. o školním stravování ve znění pozdějších předpisů. 1. Strávníci jsou pro potřeby stanovení finančních limitů na nákup potravin rozděleni do věkových skupin. Měsíční platby jsou počítány při 22 pracvních dnech.Ceny stravného je platné od 1. 9. 2021. II. skupina (7 - 10 let) 37,- Kč (777,- Kč /měsíčně) III. skupina (11 - 14 let) 39,- Kč (819,- Kč/měsíčně) zaměstnanci 45,-Kč , příspěvek FKSP 17,- Kč, zaměstnanci 28,- Kč (588,- Kč měsíčně) Cena obědů může být v průběhu roku upravována v souladu s vyhláškou MŠMT č. 107/2005 Sb. o školním stravování a vyhláškou MF č. 84/2005 Sb. o nákladech na závodní stravování ve znění pozdějších předpisů. Stravné lze hradit bankovním převodem na č. účtu 30015-2000799309/ 8000 (trvalý nebo jednorázový příkaz). Úhrada stravného bankovním převodem musí být provedena nejpozději k 25. dni v měsíci před následujícím měsícem, ve kterém má strávník zájem se stravovat. Po domluvě s vedoucí ŠJ je možné stravné hradit i v hotovosti. Pozor: převod plateb ze složenky na účet banky trvá 4 dny! V případě nedostatku kreditu na stravném se strávníkovi automaticky obědy odhlásí! Je nutné platit obědy včas! Strávníci jsou každý měsíc přihlašováni k odběru stravy automaticky na základě přihlášky ke stravování a na základě prokazatelného zaplacení stravného (platba musí být na účtu školní jídelny nejpozději 1 pracovní den před 1. pracovním dnem následujícího měsíce). První školní den nového školního roku budou automaticky přihlášeni všichni strávníci, kteří se v předchozím školním roce stravovali a včas se neodhlásili. Variabilní symboly strávníků zůstávají stejné po celou dobu školní docházky. Rovněž přihláška ke stravování platí po celou dobu docházky strávníka do školy. Před zahájením školního roku se inkasuje první platba v srpnu, u nových strávníků nejpozději do 10 pracovních dnů září bankovním převodem. Přeplatky za stravné: Vyúčtování probíhá v červenci po ukončení školního roku platbou na účet. Objednávání a odhlašování stravy Strávníci mají možnost volit mezi dvěma druhy jídel dle aktuální nabídky (prozatím úterý, středa, čtvrtek). Všichni strávníci přihlášení v daném měsíci k odběru stravy mají automaticky přihlášeno menu č. 1. Výběr menu č. 2 provádí strávník na čtecím zařízení (pomocí, čipu) u vchodu do jídelny, nebo prostřednictvím internetu. Volba menu č. 2 je možná nejpozději 5 dní předem do 8.00 hodin. Při plánované nepřítomnosti jsou strávníci nebo rodiče/zákonní zástupci povinni se odhlásit z odběru stravy 1 pracovní den předem, nejpozději však příslušný den do 8:00 hodin. Odhlásit se lze u vedoucí školní jídelny Mgr. Martina Marka, nebo Simony Vlasákové emailem: jídelna@zsjarov.cz, nebo přes internet: www.jidelna.cz (ZŠ Jarov). Na stránkách www.zsjarov.cz lze odhlásit oběd na druhý den pouze jeden pracovní den předem do 14:00hod. První den neplánované nepřítomnosti si lze oběd vyzvednout od 11:00 do 11:30 hodin ve školní jídelně do nádoby k tomu určené. V případě konání hromadných akcí mimo školu (školy v přírodě, lyžařský kurz, exkurze atd.) odhlašují obědy zúčastněným hromadně vedoucí těchto akcí. Seznam zúčastněných, kterým má být odhlášen oběd, podepsaný vedoucím akce, odevzdá vedoucí akce osobně 2 pracovní dny před plánovanou akcí v kanceláři školní jídelny. Zaměstnanci v době své nemoci, volna nebo dovolené mají povinnost si sami obědy odhlásit. V době prázdnin (podzimních, vánočních, pololetních, jarních, velikonočních a hlavních), ředitelského volna, či jiné neplánovaných prázdnin mají všichni strávníci obědy odhlášené. Není možné odhlašovat obědy zpětně. Strávníkovi, který si obědy neodhlásí, propadají bez náhrady! Provoz školní jídelny a) Provoz školní jídelny začíná v 11:40. Výdej oběda končí v 14:00 hodin, pokud není z provozních důvodů jinak upraven. b) V době nepřítomnosti vedoucí školní jídelny za provoz kuchyně a jídelny zodpovídá vedoucí kuchařka. c) Úřední hodiny pro administrativu související se stravováním jsou každý den od 7.30 do 8.00 a od 12.00 do 13:00 hodin. Od 8.00 lze v nutných případech vyřídit v kanceláři školy u paní Simony Vlasákové. d) Vstup do jídelny je povolen v době výdeje stravy pouze strávníkům, kteří mají na příslušný den zaplacen oběd. e) Žáci se řadí do fronty (v chodbě před školní jídelnou nebo ve školní jídelně) dle pokynů dohledu, ve frontě nepředbíhají ostatní strávníky. Zaměstnanci mají při výdeji obědů přednost před žáky. f) Při zapomenutí čipové karty bude strávníkovi vydána náhradní kartička / žolík. g) Jídlo a nápoje podávané v rámci školního stravování konzumují strávníci ve školní jídelně. Strávníci oběd konzumují u stolu vsedě, stolní nádobí, příbory apod. strávníci neodnášejí mimo školní jídelnu. h) Každý strávník dostane oběd dle normy stanovené pro jeho věkovou kategorii. Přesto žádáme, aby každý strávník, který se necítí na tuto porci, nahlásil množství polévky a následné přílohy kuchařce u výdeje. Zamezíme tím zbytečnému vyhazování jídla! i) Jestliže se může dát dětem přídavek, tak na konci výdeje a jenom těm, kteří sní plnohodnotný oběd, tzn. polévku a hlavní jídlo. j) Skladba oběda: Polévka, hlavní jídlo, nápoj a doplněk (je-li k obědu). k) Po ukončení konzumace jídla každý strávník odnese podnos s veškerým použitým nádobím do výdejního okénka l) Pokud dojde k poškození inventáře jídelny nebo jeho znečištění, strávník informuje zaměstnance kuchyně nebo vyučujícího konajícího po dobu výdeje stravy dohled. Mimořádný úklid v době výdejní doby zajišťují vyučující konající dohled ve školní jídelně. m) V případě opakovaného porušování slušného chování v jídelně bude strávník vyloučen ze stravování. Zároveň v případě opakovaného porušení platební povinnosti bude strávník vyloučen ze stravování. Bezpečnost, dohled a) Všichni strávníci dodržují ve školní jídelně bezpečnostní předpisy, školní řád, vnitřní řád školní jídelny. b) Povinnosti pedagogického dohledu: - nastupovat včas dle rozvrhu dohledů ve školní jídelně - v případě nevhodného chování žáka nebo porušení vnitřního řádu školní jídelny: - vykázat žáka na konec řady - určit příchod žáka na pozdější dobu Každý úraz strávníka musí být nahlášen dohlídajícímu učiteli, jehož povinností je zajistit první pomoc a další opatření (informace či kontaktování rodičů, zápis do knihy úrazů). Závěrečná ustanovení Problémy, připomínky a dotazy mohou strávníci a rodiče/zákonní zástupci nezletilých žáků řešit v kanceláři vedoucí jídelny v době od 7.30 do 8.00 a od 12.00 do 13:00 hodin nebo po 8.00 hodině v kanceláři školy u paní Simony Vlasákové. Řád školní jídelny jsou povinni dodržovat všichni strávníci, zaměstnanci i návštěvníci školy nebo školní jídelny. Řád je vyvěšen v prostorách školní jídelny a na webových stránkách školy. Mgr. Martin Marek, vedoucí ŠJ PaedDr. Stanislav Šebl, Dne: 1. 9. 2021

1. DODATEK ŘÁDU ŠJ ke dni 1. 10. 2020

• Školní jídelna umožní odběr obědů v rámci školního stravování i dětem, žákům, kteří se povinně vzdělávají distančním způsobem. • Při vyzvedávání obědů do jídlonosičů je jídlo možné vydat jen osobě, které nebyla nařízena karanténa ani zakázána přítomnost ve škole. • Výdej jídla se provádí formou bezkontaktního výdeje z okna, v době od 11.00 do 11.30 hodin

V Praze 1. 10. 2020

Mgr. Martin Marek, vedoucí ŠJ PaedDr. Stanislav Šebl, ředitel MŠ a ZŠ Jarov

1. DODATEK ŘÁDU ŠJ ke dni 1. 10. 2020

• Školní jídelna umožní odběr obědů v rámci školního stravování i dětem, žákům, kteří se povinně vzdělávají distančním způsobem. • Při vyzvedávání obědů do jídlonosičů je jídlo možné vydat jen osobě, které nebyla nařízena karanténa ani zakázána přítomnost ve škole. • Výdej jídla se provádí formou bezkontaktního výdeje z okna, v době od 11.00 do 11.30 hodin

V Praze 1. 10. 2020

Mgr. Martin Marek, vedoucí ŠJ PaedDr. Stanislav Šebl, ředitel MŠ a ZŠ Jarov

Provozní řád školní výdejny MŠ

ŠKOLNÍ JÍDELNA ZŠ A MŠ V ZAHRÁDKÁCH 48/1996, PRAHA 3

• Provozní řád školní výdejny se vydává na základě zákona č. 561/2004 Sb., Školský zákon, § 30, odst.1 písm. b). • • Dále se řídí vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou č. 602/2006 Sb. a nařízením EU č. 852/2004 o hygienických požadavcích na stravovací služby. • • Jídelníček je sestavován na základě zásad zdravé výživy a dodržování spotřebního koše vybraných surovin dle vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování ve znění pozdějších předpisů. • • ZŠ neposkytuje žádné dietní stravování. Pakliže se dítě nemůže normálně stravovat, mohou rodiče po domluvě s vedoucí ŠJ zajistit dítěti dietní stravu ze svých zdrojů. • Přihlašování a odhlašování školního stravování Ke školnímu stravování přihlašují nezletilé žáky rodiče/zákonní zástupci, zaměstnanci se přihlašují sami. Při přihlášení ke stravování obdrží strávníci přihlášku ke stravování, dále písemně informace o stravování, způsobech placení, objednávání stravy a o způsobech úhrady stravného.

Trvalé odhlášení ze školního stravování jsou automaticky po ukončení dítěte docházky do MŠ, odhlášku provede vedoucí učitelka MŠ, vedoucí ŠJ, přeplatky budou poslány na účet strávníka.

Cena a placení stravného Školní stravování se řídí rozpětím finančních limitů na nákup potravin stanovených v příloze č. 2 vyhl. MŠMT č. 107/2005 Sb. o školním stravování ve znění pozdějších předpisů. 1. Strávníci jsou pro potřeby stanovení finančních limitů na nákup potravin rozděleni do věkových skupin. Ceny stravného jsou platné od 1. 9. 2021.

I skupina ( 3 – 6 let ) Přesnídávka 11,-Kč Oběd 28,-Kč Svačina 11,-Kč Celodenní 50,-Kč ( 1050 Kč/měsícčně )

II skupina (7 – 10let) let Přesnídávka 11,-Kč Oběd 29-Kč Svačina 11,-Kč Celodenní 51,-Kč (1071 Kč/měsíčně ) Pokud strávník dosáhne v průběhu školního roku (1.9. - 31.8.) věku, který přísluší dané kategorii, pak do této kategorie spadá po celý školní rok.

zaměstnanci 28,-Kč /celkem 45,- Kč, příspěvek FKSP 17 Kč (588,- Kč/měsíčně)

Cena obědů může být v průběhu roku upravována v souladu s vyhl. MŠMT č. 107/2005 Sb. o školním stravování a vyhl. MF č. 84/2005 Sb. o nákladech na závodní stravování ve znění pozdějších předpisů.

Stravné lze hradit bankovním převodem na č.účtu 30015-2000799309/ 8000 (trvalý nebo jednorázový příkaz). Úhrada stravného bankovním převodem musí být provedena nejpozději k 25.dni před následujícím měsícem, ve kterém má strávník zájem se stravovat. Po domluvě s vedoucí ŠJ je možné stravné hradit i v hotovosti.

Pozor: převod plateb ze složenky na účet banky trvá 4 dny!

V případě nedostatku kreditu na stravném se strávníkovi automaticky obědy odhlásí! Je nutné platit obědy včas!

Strávníci jsou každý měsíc přihlašováni k odběru stravy automaticky na základě přihlášky ke stravování a na základě prokazatelného zaplacení stravného (platba musí být na účtu školní jídelny nejpozději 1 pracovní den před 1. pracovním dnem následujícího měsíce).

První školní den nového školního roku budou automaticky přihlášeni všichni strávníci, kteří se v předchozím školním roce stravovali a včas se neodhlásili.

Variabilní symboly strávníků zůstávají stejné po celou dobu školní docházky. Rovněž přihláška ke stravování platí po celou dobu docházky strávníka do školy.

Před zahájením školního roku se inkasuje první platba v srpnu, u nových strávníků nejpozději do 10 prac. dní září bankovním převodem.

Přeplatky za stravné: Vyúčtování probíhá v červenci po ukončení školního roku platbou na účet.

Odhlašování stravy Odhlásit se lze u vedoucí školní jídelny Mgr. Martina Marka, nebo Simony Vlasákové, emailem: jídelna@zsjarov.cz, nebo přes internet: www.jidelna.cz ( ZŠ Jarov). Na stránkách www.zsjarov.cz lze odhlásit oběd na druhý den pouze jeden pracovní den předem do 14:00hod.

V případě konání hromadných akcí mimo školu (školy v přírodě, lyžařský kurz, exkurze atd.) odhlašují obědy zúčastněným hromadně vedoucí těchto akcí. Seznam zúčastněných, kterým má být odhlášen oběd, podepsaný vedoucím akce, odevzdá vedoucí akce osobně 2 pracovní dny před plánovanou akcí v kanceláři školní jídelny.

Zaměstnanci v době své nemoci, volna nebo dovolené mají povinnost si sami obědy odhlásit. V době prázdnin (podzimních, vánočních, pololetních, jarních, velikonočních a hlavních), ředitelského volna, či jiné neplánovaných prázdnin mají všichni strávníci obědy odhlášené.

Není možné odhlašovat obědy zpětně. Strávníkovi, který si obědy neodhlásí, propadají bez náhrady!

Provoz školní výdejny a) Výdej • Dopolední svačina se vydává v době od 9 - 10 hodin. Při pozdějším příchodu dítěte do zařízení nelze svačinu uchovat. • Oběd je vydáván od 11.20 -12.30 hod. • Odpolední svačina se vydává od 14,30 - 15 hodin.

b) Odchází -li dítě výjimečně po obědě domů, bude mu při odchodu vydána náhradní svačina, hygienicky zabalená. Tuto skutečnost je nutno nahlásit ráno při příchodu dítěte do MŠ, jinak nebude mít na svačinu nárok. Po odebrání stravy domů již personál kuchyně nenese odpovědnost za kvalitu a zdravotní nezávadnost.

c) Úřední hodiny pro administrativu související se stravováním jsou každý den od 7.30 do 8.00 a od 12.00 do 13:00 hodin. Od 8.00 lze v nutných případech vyřídit v kanceláři školy u paní Simony Vlasákové.

d) Jídlo a nápoje podávané v rámci školního stravování konzumují strávníci ve školní výdejně. Strávníci oběd konzumují u stolu vsedě, stolní nádobí, příbory apod. strávníci neodnášejí mimo školní jídelnu.

e) Každý strávník dostane oběd dle normy stanovené pro jeho věkovou kategorii. Přesto žádáme, aby každý strávník, který se necítí na tuto porci, nahlásil množství polévky a následné přílohy kuchařce u výdeje. Zamezíme tím zbytečnému vyhazování jídla!

f) Jestliže se může dát dětem přídavek, tak na konci výdeje a jenom těm, kteří sní plnohodnotný oběd, tzn. polévku a hlavní jídlo.

g) Skladba oběda: Polévka, hlavní jídlo, nápoj a doplněk (je-li k obědu).

h) V případě opakovaného porušování slušného chování v jídelně bude strávník vyloučen ze stravování. Zároveň v případě opakovaného porušení platební povinnosti bude strávník vyloučen ze stravování.

i) Každý úraz strávníka musí být nahlášen dohlídajícímu učiteli, jehož povinností je zajistit první pomoc a další opatření (informace či kontaktování rodičů, zápis do knihy úrazů).

Závěrečná ustanovení Problémy, připomínky a dotazy mohou strávníci a rodiče/zákonní zástupci nezletilých žáků řešit v kanceláři vedoucí jídelny v době od 7.30 do 8.00 a od 12.00 do 13:00 hodin nebo po 8.00 hodině v kaceláři školy u paní Simony Vlasákové.

Řád školní jídelny jsou povinni dodržovat všichni strávníci, zaměstnanci i návštěvníci školy nebo školní jídelny. Řád je vyvěšen v prostorách výdejny MŠ a na webových stránkách školy.

Mgr. Martin Marek, vedoucí ŠJ PaedDr. Stanislav Šebl, ředitel ZŠ a MŠ Jarov

Dne: 1. 9. 2021

Připraveno programem "Jídelna" verze 24.04.01.

Veškeré publikované informace jsou vlastnictvím příslušné jídelny nebo svých tvůrců. Tato aplikace je pouze zobrazuje a tvůrce a provozovatel aplikace do nich nemá možnost zasahovat.

Zásady ochrany osobních údajů